Етичната киберсигурност променя корпоративната защита през 2025
Когато рансъмуер атаки като Akira и Ryuk започнаха да парализират организации по света, първоначалният инстинкт на индустрията за киберсигурност беше предсказуем: изграждане на по-големи защитни стени, внедряване на по-агресивни автоматизирани отговори и заключване на всичко. Но според Романус Прабху Реймънд, директор на технологиите в ManageEngine, се появяваше различен проблем. Клиентите на компанията изискваха агресивни функции за ограничаване, но също така и по-етични и балансирани подходи към сигурността. Това доведе до преосмисляне на практиките в киберсигурността, като се акцентира на етични и устойчиви решения, които не само защитават, но и уважават правата и нуждите на потребителите. Тази промяна в подхода е ключова за адаптирането към новите заплахи и за осигуряване на ефективна защита в бъдеще.