AI Technology8.09.2025 г.2 мин четене

Виртуален инфлуенсър в реклама на Vodafone

Отваряйки TikTok по време на посещение в Германия миналата седмица, попаднах на реклама на Vodafone, представена от жена, която вероятно не съществува. Рекламата включва няколко признака, които подсказват, че водещата е създадена изкуствено чрез генеративен AI — неестественият стил и движение на косата ѝ, изчезването на бенките ѝ и странното усещане от израженията на лицето ѝ. Vodafone потвърди подозренията ми в коментарите на видеото. В отговор на коментар, питащ защо Vodafone не може да постави 'истински човек пред камерата', компанията заяви, че 'тества различни стилове на реклама — този път с AI', според машинен превод на немския текст. В друг коментар, Vodafone каза, че 'AI е толкова част от ежедневието в наши дни, че също го изпробваме в рекламите.' Като реклама, тя определено привлече вниманието ми, но само защото мозъкът ми регистрира, че има нещо 'неправилно'. Това не е първият път, когато Vodafone използва генеративен AI в своите реклами, след като миналата година пуснаха реклама, в която всеки кадър беше генериран от AI. Фалшивите инфлуенсъри, създадени с помощта на изкуствен интелект, също набират популярност, според доклад на New York Times, с известни примери като Lil' Miquela — създание на технологичната компания Dapper Labs — която вече се е появила в кампании за Calvin Klein, Prada и BMW.

Повече AI новини и услуги:

AI Новини | AI Услуги | Начало