AI Research3.09.2025 г.4 мин четене

Как AI трансформира бъдещето на предприятията

Изкуственият интелект основно променя начина, по който светът функционира. С потенциала си да автоматизира повтарящи се задачи, да анализира огромни набори от данни и да увеличава човешките възможности, използването на AI технологии вече предизвиква промени в различни индустрии. В здравеопазването и фармацевтиката, машинното обучение и AI инструментите напредват в диагностицирането на заболявания, намаляват времето за откриване на нови лекарства с до 50% и откриват нова ера на персонализирана медицина. В областта на веригите за доставки и логистиката, AI моделите могат да помогнат за предотвратяване или смекчаване на прекъсвания, позволявайки на бизнеса да взема информирани решения и да подобрява устойчивостта си на фона на геополитическа несигурност. В различни сектори, AI в изследователските и развойни цикли може да намали времето за пускане на пазара с 50% и да намали разходите в индустрии като автомобилната и аерокосмическата с до 30%.

„Това е един от онези моменти на прелом, когато не мисля, че някой наистина има пълна представа за значимостта на промяната, която това ще има не само върху компаниите, но и върху обществото като цяло,“ казва Патрик Милиган, главен директор по информационна сигурност във Ford, която прави AI важна част от своите трансформационни усилия и разширява използването му в цялата компания. Предвид потенциала му за промяна на играта и бързината, с която се развива, не е изненадващо, че компаниите усещат натиск да внедрят AI възможно най-скоро: 98% казват, че усещат увеличено чувство за спешност през последната година. И 85% вярват, че имат по-малко от 18 месеца да внедрят AI стратегия или ще видят негативни бизнес ефекти. Компаниите, които приемат подхода „изчакай и виж“, ще изостанат, казва Джиту Пател, президент и главен продуктов директор в Cisco. „Ако чакате твърде дълго, рискувате да станете неактуални,“ казва той. „Не се притеснявам, че AI ще ми вземе работата, но определено се притеснявам, че друг човек, който използва AI по-добре от мен, или друга компания, която използва AI по-добре, ще ми вземе работата или ще направи компанията ми неактуална.“

Но въпреки спешността, само 13% от компаниите в световен мащаб казват, че са готови да използват AI в пълния му потенциал. IT инфраструктурата е нарастващо предизвикателство, тъй като работните натоварвания стават все по-големи. Две трети (68%) от организациите казват, че тяхната инфраструктура е умерено готова в най-добрия случай да приеме и мащабира AI технологии. Основните възможности включват адекватна изчислителна мощност за обработка на сложни AI модели, оптимизирана мрежова производителност в цялата организация и в центровете за данни, и подобрени възможности за киберсигурност за откриване и предотвратяване на сложни атаки. Това трябва да бъде комбинирано с наблюдаемост, която осигурява надеждното и оптимизирано представяне на инфраструктурата, моделите и цялата AI система чрез предоставяне на непрекъснато наблюдение и анализ на тяхното поведение. Добре управляваните данни на корпоративно ниво също са от съществено значение — в крайна сметка, AI е толкова добър, колкото са данните, на които се основава. Всичко това трябва да бъде подкрепено от култура, фокусирана върху AI, и развитие на таланти.

Това съдържание е произведено от Insights, персонализираното съдържание на MIT Technology Review. То не е написано от редакторския екип на MIT Technology Review. То е изследвано, проектирано и написано изцяло от човешки писатели, редактори, анализатори и илюстратори. Това включва писането на анкети и събирането на данни за анкети. AI инструментите, които може да са били използвани, са ограничени до вторични производствени процеси, които са преминали през задълбочен човешки преглед.

Повече AI новини и услуги:

AI Новини | AI Услуги | Начало