AI Technology23.08.2025 г.5 мин четене

Netflix въвежда правила за използване на генеративен AI

Netflix вече се сблъска с критики за използването на AI в документалния филм 'What Jennifer Did', режисиран от Джени Попълуел през 2024 г., който използва AI-генерирани изображения вместо реални архивни снимки. Този документален филм се открои като пример за способността на генеративния AI да изкривява реалността в ситуации, където хората търсят истината. Сега Netflix предприема стъпки за избягване на подобни проблеми. Тази седмица Netflix публикува пост в своя център за помощ на партньори, в който описва своите ръководни принципи относно генеративния AI и ситуациите, в които е допустимо производствените екипи да използват технологията. Според Netflix, инструментите за генеративен AI са 'ценни творчески помощници', които улесняват бързото създаване на нови и уникални медии (видео, звук, текст и изображения). Поради бързото развитие на тази област, компанията смята, че е важно да се очертаят правилата, които очаква партньорите й да следват, ако и когато използват тези инструменти. 'За да подкрепим глобалните продукции и да останем в съответствие с най-добрите практики, очакваме всички производствени партньори да споделят всяко планирано използване на генеративен AI с техния контакт в Netflix, особено когато се появяват нови инструменти с различни възможности и рискове', обяснява постът. 'Повечето случаи на нисък риск, които следват ръководните принципи по-долу, вероятно няма да изискват правен преглед. Въпреки това, ако изходът включва крайни продукти, подобие на таланти, лични данни или интелектуална собственост на трети страни, ще е необходимо писмено одобрение преди да продължите.' Най-добрите практики на Netflix за генеративен AI се основават на пет специфични насоки, които компанията смята за 'основни за отговорно използване на генеративни работни потоци.' Netflix казва: Изходите не трябва да възпроизвеждат или съществено да пресъздават разпознаваеми характеристики на неуправлявани или защитени с авторски права материали, или да нарушават каквито и да било защитени с авторски права произведения. Генеративните инструменти не трябва да съхраняват, използват повторно или обучават върху производствени данни входове или изходи. Където е възможно, генеративните инструменти трябва да се използват в защитена корпоративна среда за защита на входовете. Генерираните материали трябва да са временни и да не са част от крайните продукти. Генеративният AI не трябва да се използва за замяна или генериране на нови изпълнения на таланти или работа, покрита от съюзи, без съгласие. Netflix също така казва, че ако партньорите му са уверени, че следват тези насоки, те трябва само да уведомят своя определен контакт в компанията, че възнамеряват да използват генеративен AI. Но ако партньорите не са сигурни или знаят, че не спазват правилата, те трябва да се обърнат към своя контакт в Netflix за повече насоки преди да продължат, тъй като може да е необходимо писмено одобрение. Постът многократно подчертава, че въпреки че Netflix е много отворен към използването на генеративен AI от своите партньори по различни начини, иска те да бъдат внимателни към потенциалните правни рискове, които могат да възникнат, ако не съгласуват плановете си с управлението и правния екип на компанията предварително. Постът също така подчертава, че Netflix вярва, че 'публиката трябва да може да се довери на това, което вижда и чува на екрана.' И предвид потенциала на генеративния AI да 'размие границата между фикция и реалност или неволно да заблуди зрителите,' стрийминг компанията иска партньорите й да бъдат внимателни. Въпреки че постът не споменава производствените разходи, всичко това се случва само няколко седмици след като съ-изпълнителният директор на Netflix Тед Сарандос заяви, че компанията остава 'убедена, че AI представлява невероятна възможност да помогне на създателите да правят филми и сериали по-добри, а не просто по-евтини.' Скоро след това Сарандос започна да посочва новия аржентински научнофантастичен сериал на Netflix 'The Eternaut' като пример за това как генеративният AI може да се използва за намаляване на бюджета на шоуто. И сега изглежда, че Netflix е много заинтересован други творчески екипи да приемат този вид работен процес.

Повече AI новини и услуги:

AI Новини | AI Услуги | Начало