Meta ще използва AI разговори за персонализиране на реклами
Meta скоро ще използва разговорите ви с AI асистента си, за да персонализира рекламите, които виждате на нейните платформи. Промяната, която влиза в сила на 16 декември, означава, че ще започнете да виждате и предложени публикации, видеоклипове и Facebook групи, свързани с вашите текстови и гласови AI чатове. Така например, ако попитате Meta AI за походи, Meta може да научи, че се интересувате от темата и да ви покаже препоръки за групи за походи във Facebook, публикации от приятели за местни пътеки или реклами за туристически обувки. Meta заявява, че получава същите индикатори, когато извършвате други действия на нейните платформи, като харесване на публикация или страница, свързана с определена тема. Meta ще започне да уведомява потребителите за промяната на 7 октомври. Meta също така казва, че няма да използва AI разговори, свързани с религиозни възгледи, сексуална ориентация, политически възгледи, здраве, расов или етнически произход, философски убеждения или членство в синдикати за персонализиране на съдържание. "Имаме съществуващи политики относно информацията, която хората могат да смятат за чувствителна, и те ще продължат да се прилагат," заяви ръководителят на поверителността в Meta, Кристи Харис, по време на пресконференция. Можете също така да продължите да настройвате предпочитанията си за реклами от менюто с настройки, но не можете да се откажете от използването на AI чатове за персонализация. Ако сте свързали акаунтите си във Facebook, Instagram или WhatsApp в центъра за акаунти на Meta, компанията може също така да използва вашите взаимодействия с AI чатбота на една платформа, за да ви предоставя реклами или препоръки на друга. Това включва всякакви лични разговори с Meta AI в приложения като WhatsApp и Messenger, въпреки че "третирането на криптирани разговори няма да се промени с тази актуализация на политиката за поверителност," според Харис. Meta ще започне да уведомява потребителите за тази промяна на 7 октомври. Тя ще бъде въведена за повечето потребители по света, но няма да включва Обединеното кралство, Европейския съюз или Южна Корея, докато компанията урежда регулаторните изисквания.