Grammarly вече коригира граматиката на пет нови езика
В продължение на 16 години екип от лингвисти внимателно разработва и усъвършенства софтуера за граматическа редакция Grammarly, за да съответства на естествените модели на английския език. Сега компанията получава голяма помощ от AI, за да разшири подобни предложения към още пет езика: испански, френски, португалски, немски и италиански. Това разширение отговаря на „най-честото искане за функция“ от основаването на компанията, според вицепрезидента на Grammarly за корпоративни продукти, Люк Бенке.
Освен че улавя правописни грешки, приложението преработва изречения и параграфи, за да съответстват на тона на родния език и да подобрят цялостната яснота — сега на шест езика. Grammarly също така превежда шестте основни езика на 19 различни езика „без да се налага да напускате инструмента и да отивате при друг доставчик на преводи“, казва Бенке.
Конкуренцията за софтуер, базиран на AI, за езици, различни от английски, се засилва, като AI Mode на Google Search току-що разшири броя на езиците с пет, а последните AirPods на Apple дебютираха с функция за жив превод на езици.
Grammarly посочи по-широки амбиции да стане AI приложение за продуктивност, започвайки с придобиването на популярното приложение за електронна поща Superhuman през юли, последвано от стартирането на девет AI агента, предназначени за студенти и преподаватели.
Компанията твърди, че нейният софтуер е изграден на основата на машинно обучение от самото начало. „Ние го наричаме агент... Знам, че това може би е прекалено използвана AI дума в момента, но това е първият агент, който хората някога са използвали“, казва Бенке за продукта на Grammarly за проверка на правописа. Големите езикови модели влязоха в картината през 2023 г. Софтуерът е изграден на основата на отворени големи езикови модели, които са фино настроени от аналитични лингвисти.
Броят на новите екипи от лингвисти не се „увеличи линейно“ с увеличения брой езици, предлагани от Grammarly, каза Бенке. Компанията използва „по-малка група хора“ в допълнение към вътрешната обратна връзка и оценките на новите езици, казва Бенке. Предложенията и пренаписванията на параграфи произлизат от тези вътрешни модели „хоствани на нашата инфраструктура с нашите собствени мерки за сигурност и много строги правила за обучение“, казва Бенке.
В бета версията, разпространена до „около милион“ потребители, носители на петте нови езика приеха предложенията на Grammarly с темпове, подобни на тези на англоговорящите. Разпространението изненада някои потребители, когато познатите червени линии изведнъж се появиха под текст, написан на техния роден език, казва Бенке.
Grammarly също използва външни LLMs за напреднали функции. Потребителите могат да изберат да включат външен LLM от големи компании като OpenAI, казва Бенке. Докато външните LLMs не могат да се обучават на данните на потребителите на Grammarly, Grammarly обучава своите собствени модели на потребителски данни. Корпоративните и образователните клиенти автоматично имат изключено обучение, докато другите потребители трябва да се откажат от обучението.
Докато компанията не е разкрила кои езици са в процес на разработка, Бенке казва, че клиентите на Grammarly, специализирани в услуги за поддръжка на клиенти, са поискали повече езици в глобалните райони, където са разположени офшорни кол центрове.