Google преодолява предизвикателствата и постига рекорди през 2025 г.
2025 можеше да бъде катастрофална година за Google. Компанията се изправи пред три големи правни битки, нарастваща конкуренция в развиващия се AI пазар и нов президент на САЩ, към когото трябваше да се адаптира. Изглеждаше възможно — дори вероятно — че компанията може да бъде разделена и принудена да продаде Chrome или част от рекламния си бизнес, което би я оставило завинаги по-малка. Но това не се случи. Вместо това, Google постави рекорди за печалба, убеди съдилищата да запазят статуквото в търсенето и рекламата поне за малко по-дълго и се утвърди като една от малкото недвусмислени успешни истории в AI. Какво се промени? Първо, трябва да си припомним колко зле изглеждаха нещата за Google преди 12 месеца. Най-големите проблеми на компанията бяха в съдебната зала: беше обявена за монополист и се изправи пред възможността да бъде принудена да продаде браузъра си Chrome; трябваше да се защитава в отделен случай за антимонополно законодателство в рекламната технология, който заплашваше да разруши другия й голям източник на приходи; и се опитваше да обжалва загубата си в съда срещу Epic Games, което можеше да я принуди да намали таксите си за приложения за Android и да се отвори за алтернативни методи на плащане и магазини за приложения на трети страни. И в тези първи два случая, тя щеше да се бори с Министерството на правосъдието под ръководството на президента Доналд Тръмп, който често критикува Google. Но най-големият куршум, който Google избегна, беше принудата да продаде браузъра си Chrome. Съдия Амит Мехта постанови, че Google е монополист в търсенето миналия август, но не подкрепи най-забележителните от предложените от Министерството на правосъдието решения. Въпреки че Google не се измъкна без последствия, основното решение, предложено от Мехта — че компанията трябва да продава данните си за търсене на съперници на маргинална цена, за да им помогне да изградят конкуренти в търсенето — е нещо, срещу което Google се бори ожесточено. Въпреки това, Google успя да постигне повечето от своите цели. Въпреки че Google загуби делото с Epic за магазина за приложения на Android и платежните системи, компанията успя да договори споразумение, което би видяло намаляване на таксите за магазина за приложения и въвеждане на нов клас „Регистрирани магазини за приложения“. Въпреки че остава несигурност, Google завършва годината в едно цяло и с повече пари от всякога, което е успех за CEO Сундар Пичай.