Google признава за бързия упадък на отворения уеб
В продължение на месеци Google твърдеше, че уебът процъфтява, AI не намалява трафика, а търсачката изпраща потребители към по-широк кръг от сайтове от всякога. Но в съдебно заявление от миналата седмица, Google призна, че „отвореният уеб вече е в бърз упадък“, както беше отбелязано от Джейсън Кинт и съобщено от Search Engine Roundtable. Google подаде заявлението преди друг процес, който ще определи как ще се справи с монопола си в рекламната технология. Министерството на правосъдието на САЩ препоръчва Google да раздели рекламния си бизнес, но компанията твърди в заявлението, че това не е идеално, защото ще „ускори“ упадъка на отворения уеб, „вредейки на издателите, които в момента разчитат на приходи от реклама в отворения уеб“. Google: Накрая, докато ищците продължават да предлагат същите решения за разделяне, които забелязаха в жалбата си, подадена през януари 2023 г., светът продължи да се върти. Ищците предлагат решения, сякаш процесът, решението на съда за отговорност и откриването на решения никога не са се случили — и също така сякаш невероятно динамичната екосистема на рекламните технологии е останала неподвижна, докато тези съдебни производства продължават. Но промените са много: AI променя рекламната технология на всяко ниво; неотворени формати за реклама като свързана телевизия и ритейл медия набират популярност; и конкурентите на Google насочват инвестициите си към тези нови области на растеж. Факт е, че днес отвореният уеб вече е в бърз упадък и предложението за разделяне на ищците само ще ускори този упадък, вредейки на издателите, които в момента разчитат на приходи от реклама в отворения уеб. Както законът ясно показва, последното нещо, което съдът трябва да направи, е да се намеси, за да преформатира индустрия, която вече е в процес на преформатиране от пазарните сили. Изявлението рязко контрастира с последните твърдения на Google за здравето на търсенето в уеб. Google има ясен стимул да се представи като по-слаба или по-малко монополистична в съдебната зала, но признанието й отразява реалността, през която преминават много издатели. Няколко дигитални издатели и собственици на независими уебсайтове съобщават за спад в трафика след промени в алгоритъма на Google Search и възхода на AI чатботовете. В изявление по имейл до The Verge, говорителят на Google Джаки Берте каза, че изявлението е „една извадена от контекста линия, която погрешно представя“ правното заявление на компанията. „Ясно е от предишното изречение, че се отнасяме до 'реклама в отворения уеб' и не до отворения уеб като цяло“, каза Берте. „Посочваме очевидното: че инвестициите в неотворени формати за реклама като свързана телевизия и ритейл медия растат за сметка на тези в отворения уеб.“ Когато беше попитан за промените в уеб трафика по време на епизод на Decoder през май, изпълнителният директор на Google Сундар Пичай каза, че компанията „определено изпраща трафик към по-широк кръг от източници и издатели“ след въвеждането на AI инструменти за търсене. Ник Фокс, старши вицепрезидент на Google за знания, също защити Google срещу твърденията, че промените в търсенето влияят на уеб трафика. „От наша гледна точка, уебът процъфтява“, каза Фокс в епизод на подкаста AI Inside. След доклад от Pew Research, който каза, че хората са „по-малко склонни“ да кликат върху връзки, когато им се представя AI Overview на Google, ръководителят на Google Search Лиз Рийд заяви, че обемът на кликванията е останал „относително стабилен“ в сравнение със същото време миналата година, добавяйки, че Google продължава да „изпраща милиарди кликвания към уебсайтове всеки ден.“