AT&T тества AI помощник за филтриране на спам обаждания
AT&T тества AI-базиран асистент, предназначен да филтрира телефонни обаждания. Мобилният оператор въвежда функцията за избрана група клиенти тази година и я сравнява с „дигитален рецепционист“, който може да идентифицира и филтрира робообаждания въз основа на информация от мрежата, като вашата история на обажданията. „Това е само основата на това, което може да направи“, казва Анди Маркус, главен директор по данните на AT&T, добавяйки, че AI асистентът може в бъдеще да ви помага да правите резервации или да насрочвате срещи, подобно на AI асистента на Google.
Когато получите обаждане от непознат номер, AI асистентът на AT&T ще отговори и ще поиска повече информация за това кой се обажда и защо. Ако обаждането отговаря на определени критерии, като например дали определя, че обаждащият се е човек въз основа на гласа му или ако засече чувство за спешност, AI асистентът ще го прехвърли към вас. В противен случай може да приеме съобщение или да затвори.
AT&T ще използва информацията от своята мрежа, за да определи дали обаждащият се е някой, с когото често взаимодействате, но също така ще можете да добавяте номера в списък „Не филтрирай“, позволявайки обаждания от по-рядко използвани номера, като тези на лекарския ви кабинет или училището на детето ви, да достигат директно до вас.
Маркус казва, че вграждането на AI агента директно в мрежата на оператора е това, което го отличава от други функции за филтриране на обаждания, като тези на Google и Apple. „Използвайки мрежата, тя разбира модела, който имате като потребител“, казва Маркус. „Въз основа на това, което разбираме чрез мрежата, ако брат ми се обади, виждаме, че често взаимодействам с него. Разбира се, това обаждане трябва да премине.“
Функцията Call Screen на Google, от друга страна, използва списъка с контакти на телефона ви, за да определи дали познавате входящия обаждащ се. Тя също така засича спам въз основа на това, което казва обаждащият се, както и чрез сравняване на номера с база данни от известни спамери и робообаждащи се.
Но AI асистентът на AT&T, базиран в мрежата, не изисква специфично устройство за използване на функцията. AT&T също ще ви позволи да виждате транскрипцията на AI асистента в реално време от приложението му, което ви позволява да следите разговора, докато се случва. Можете да приемете обаждането по всяко време или да оставите AI асистента да го обработи и да предостави AI-генерирано резюме на събраната информация.